اعزام دانشجو به فرانسه

پذیرش و تحصیل

دانشجو در کشور فرانسه

چرا فرانسه


  •    دانشگاه های تقریبا رایگان در فرانسه در صورت دانستن زبان فرانسه
  •     امکان یادگیری زبان فرانسه در فرانسه قبل از ورود به دانشگاه
  •     اعتبار بالای دانشگاه های فرانسه
  •     نزدیکی به دیگر کشورهای اروپایی
  •     امکان دریافت کمک هزینه مسکن
  •     بر خورداری ازبیمه پزشکی رایگان برای افراد 28 سال به بالا
  •     برخورداری ازاجازه کار هنگام تحصیل

زبان فرانسه


جهت ادامه تحصیل رایگان  در فرانسه، دانش زبان فرانسه و ارائه مدرک زبان فرانسه الزامی است. بسته به رشته تحصیلی سطح B2 یا C1  مورد نیاز می باشد. متقاضیان می توانند در ایران خود را به این سطح برسانند و در آزمون شرکت و اقدام به اخذ پذیرش نمایند و یا می توانند در دوره های زبان در کشور فرانسه شرکت نمایند و پس از اخذ مدرک زبان وارد دانشگاه شوند.
آزمونهای مورد نیاز زبان فرانسه آزمون TEF و TCFاست. آزمون TCFDAP تنها برای مقطع لیسانس و رشته معماری الزامی است. این آزمون 2 بار در سال برگزار  می گردد و اعتبار مدرک 2 سال می باشد. در این مقطع شرکت در مهارتهای زیر الزامی می باشد.
Les compétences Obligatoires: 
Compréhension Orale
Compréhension Ecrite
Lexique 

Les compétences facultatives :
Expression Ecrite
Expression Orale
برای کلیه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری متقاضیان می توانند در آزمون TCF  یا TEF شرکت نمایند. در کلیه این مقاطع تنها سه مهارت می باشد که اجباری می باشد و مابقی مهارتها اختیاری است. هر دو آزمون جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد و دکتری معتبر هست و هر دو دارای دو سال اعتبار می باشد. موسسه فرهنگ سینا تنها برگزار کننده آزمون TEF  در تهران می باشد که به طور منظم این آزمونها را در پنجشنبه هر هفته برگزار می نماید. جهت ثبت نام در هر آزمون، حداقل 3 هفته قبل از آزمون، ثبت نام انجام می شود. مرکز CLF نیز نماینده برگزاری آزمون TCF  در ایران می باشد. آزمونهای TCF معمولا 2 بار در سال برگزار می گردد. 
برای اخذ ویزا جهت دوره های زبان در کالجهای خصوصی زبان و دانشگاه داشتن سطح A2-B1 الزامی می باشد. متقاضیان این دوره می توانند مدرک TEF  یا TCF  را جهت سطح مورد نظر ارائه دهند. برای رسیدن به این سطح حدود 4 الی 6 ماه زمان احتیاج می باشد. 
موسسه فرهنگ سینا دارای دوره های آموزشی از سطح مبتدی تا پیشرفته می باشد. پس از اتمام دوره های ترمیک زبان فرانسه، متقاضیان با گذراندن کلاسهای آمادگی آزمون خود را برای شرکت در آزمون آماده می نمایند. 


کلاسهای ترمیک زبان فرانسه :
دوره های زبان فرانسه جهت آماده کردن متقاضیان ادامه تحصیل در فرانسه و کانادا می باشد. کلاسها به صورت فشرده برگزار می شود تا زبان آموزان بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن خود را برای این آزمون آماده نمایند. برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف کسب سطح B2 الزامی می باشد که برای رسیدن به این سطح از مبتدی حداقل نیاز به 9 ماه زمان می باشد. برای سطح A2  با 4 ترم فشرده در مدت 4 ماه زبان آموزان می تواند به سطح مورد نظر برسند. 


مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون TEF :
    تکمیل فرم ثبت نام 
    کپی پاسپورت
    یک قطعه عکس 
    فیش جهت هزینه ریالی 
    مبلغ یورویی جهت هر مهارت 

 

ارائه مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسه و کانادا


موسسه فرهنگ سینا تنها نماینده انحصاری Alliance Française de Vichy  در ایران می باشد.
موسسه فرهنگ سینا با همکاری Alliance Française de Vichy  برنامه های آموزشی مشترک جهت دوره های تربیت مدرس و دوره های آموزش عمومی زبان در کشور فرانسه برگزار می نماید .

جهت دریافت مشاوره با شماره واتس اپ 09123017377  تماس بگیرید.

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه:


  • جهت  مهاجرت تحصیلی به فرانسه اگر قصد گذراندن دوره زبان را درفرانسه داشته باشید باید دارای شرایط زیر باشید:
    1-    شرایط سنی
    2-    دانش زبان فرانسه در حد B1
    3-    مدرک تحصیلی معتبر
    4-    شرایط تمکن مالی: معادل 10000 یورو 

تحصیل دانشجو در فرانسه در مقطع کارشناسی (Licence)


فرانسه جزء کشورهای پر متقاضی جهت ادامه تحصیل می باشد زیرا که هزینه تحصیل بسیار پایین می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی و اعزام دانشجو به فرانسه یکی از روش های مهاجرت و تحصیل در این کشور می باشد که دانشجویان می توانند اقدام نمایند. مدت دوره کارشناسی در کشور فرانسه 3 سال می باشد. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند در تمام رشته ها به تحصیل بپردازند اما بهتر است بدانید که تحصیل در مقطع کارشناسی سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد که شخص دانشجو باید با آنها روبرو شود. برخی از رشته های مورد علاقه دانشجویان عبارتند از: داروسازی، پزشکی، شیمی، مد، تولید عطر و محصولات زیبایی ،فناوری اطلاعات، مدیریت های بازرگانی، هنر، زبانشناسی، دندانپزشکی، جامعه شناسی، زبان شناسی، توریسم  و... جالب است که بدانید که با داشتن مدرک زبان  B2تحصیل در مقطع لیسانس در کشور فرانسه به صورت رایگان می باشد و دانشجویان با ارائه مدرک زبان فرانسه در سطح  B2 ‌توانند به صورت رایگان در فرانسه به تحصیل بپردازند. نکته مهمی که باید بدانید این است که دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارند در صورتی که دارای مدرک زبان فرانسه نباشند این امکان را دارند تا با اخذ مدرک دیپلم 12 ساله خود در ابتدا زبان فرانسه را در موسسات یا دانشگاههای این کشور تکمیل نمایند و پس از گذراندن دوره زبان و اخذ مدرک زبان خود می توانند برای دانشگاه نیز اقدام نمایند همچنین دانشجویان در هنگام تحصیل در این کشور امکان کار به صورت پاره وقت را خواهند داشت تا بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را نیز تامین نمایند.

تحصیل دانشجو در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد (Master I, II)


دانشجویان می توانند برای اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع فوق لیسانس اقدام نمایند. طول این دوره تحصیلی، 2 ساله خواهد بود و پس از پایان این دوره دانشجویان می توانند مدرک تحصیلی خود را اخد نمایند. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید مدرک تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی ارائه نمایند تا امکان اخذ پذیرش از دانشگاههای کشور فرانسه برای دانشجویان وجود داشته باشد. در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاههای رایگان فرانسه را دارید باید بدانید که ارائه مدرک زبان فرانسه در سطح B2 الزامی می باشد اما باید بدانید که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد که در این صورت دانشجویان می توانند در بسیاری از رشته ها تحصیلات خود را به زبان انگلیسی انجام دهند که در این صورت شخص متقاضی باید بتواند حداقل IELTS 6.5 را ارائه نماید. نکته ای که باید بدانید این است که در صورتی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فرانسه را دارید باید مدارک خود را به صورت کامل به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایید تا امکان اخذ پذیرش و ویزا برای شخص متقاضی وجود داشته باشد.

تحصیل دانشجو در فرانسه در مقطع دکتری


  • تحصیل در مقطع دکترا نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت  دانشجو به فرانسه می باشد که دانشجویان می توانند اقدام نمایند. در صورتی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارید باید ابتدا تایید استاد راهنما را داشته باشید تا بتوانید درخواست پذیرش خود را مطرح نمایید. ارائه چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد نیز الزامی می باشد و سوژه انتخابی نیز نباید تکراری باشد.علاوه بر یافتن استاد راهنما شخص متقاضی باید دارای مدرک زبان فرانسه در سطح B2-C1 باشد. همچنین برای تحصیل در مقطع دکترا ارائه مقالات بین المللی ISI و مقالات داخلی الزامی می باشد تا تقاضای دانشجو پذیرفته شود. تحصیل در مقطع دکترا در کشور فرانسه در حدود 3 می باشد که  می تواند تا 5 سال ادامه یابد. دانشجویان در مقطع دکترا نیز می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند لازم به ذکر است پس از اتمام دکتری می توانند برای دریافت ملیت اقدام نمایند.   

هزینه های تحصیل در فرانسه


  •  تعرفه نام نویسی در مراکز آموزشی دولتی
    انتخاب کشور فرانسه برای تحصیل به معنی دستیابی به آموزش با کیفیت است که در دسترس شمار زیادی از دانشجویان قرار دارد. تعرفه نام نویسی در مراکز دولتی آموزش عالی بدلیل اینکه دولت بخشی از هزینه های آموزش را تقبل کرده، پایین است. هزینه واقعی تحصیلات در فرانسه همانند سایر نقاط دنیا است، یعنی حدود ۱۰۰۰۰ یورو در سال. اما تفاوت آن در این است که دولت فرانسه بخش اعظم هزینه را بعهده می گیرد.
    تعرفه نام نویسی در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰
    اگر شما دانشجوی فرانسوی یا تبعه یکی از کشور های اتحادیه اروپایی، حوزه اقتصادی اروپایی و یا سوییس* هستید
    دولت فرانسه کماکان بخش عمده هزینه های آموزش شما را در یک مرکز آموزشی دولتی متقبل می شود. بنابراین تعرفه ثبت نام مشابه سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و به شرح زیر است:
    •    ۱۷۰ یورو برای یک سال در مقطع کارشناسی
    •    ۲۴۳ یورو برای یک سال در مقطع کارشناسی ارشد
    •    ۶۱۰ یورو برای یک سال تحصیلی در رشته مهندسی در مرکز آموزشی وابسته به وزارت آموزش عالی**
    •    ۳۸۰ یورو برای یک سال در مقطع دکتری
    * برخی دانشجویان تبعه خارج از اتحادیه اروپایی، متناسب با وضعیت، مدرک و موقعیت شان در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹، تعرفه ای مشابه دانشجویان فرانسوی و اتباع اتحادیه پرداخت خواهند کرد. این موضوع افراد زیر را شامل می شود:
    •    دانشجویان ساکن در کبک
    •    دانشجویان بین المللی دارای کارت اقامت بلند مدت یا دانشجویانی که از دست کم دو سال پیش، پرداخت مالیاتی شان را در فرانسه اعلام کرده یا به آن پیوسته باشند
    •    دانشجویان پناهنده یا تحت تکلف یا فرزندان شخصی با این وضعیت
    •    دانشجویان بین المللی دکتری دارای صلاحیت برای مدیریت تحقیقات یا برای تحصیل در مقطع سوم رشته های پزشکی، دندان پزشکی و دارو سازی
    •    دانشجویان بین المللی که در کلاس های آمادگی مدارس عالی ثبت نام کرده اند، صرفنظر از ملیت و دارای ثبت نام دوگانه در مقطع کارشناسی
    •    دانشجویانی که در یک مرکز آموزش عالی دولتی منطبق با برنامه MESRI در کلیه مقاطع و برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۰ ثبت نام کرده اند
    •    دانشجویانی که پیش از آغاز سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ در یک مرکز آموزش زبان فرانسه FLE ثبت نام کرده اند
    ** به استثنای دوره هایی که از یکم سپتامبر ۲۰۱۸ در مدارس عالی مرکزی لیل، لیون، مارسی و نانت و در مدرسه عالی معدن در نانسی شروع شده اند که در آن ها تعرفه نام نویسی ۲۵۰۰ یورو است

    .
    شما دانشجوی تبعه کشوری خارج از اتحادیه اروپایی هستید
    شما باید تعرفه های ثبت نام متفاوتی پرداخت کنید اگر :
    1.    برای نخستین بار در مقاطع کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد یا مقطعی از رشته مهندسی در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ ثبت نام می کنید.
    2.    در یک مرکز آموزش عالی منطبق با برنامه MESRI
    3.    تا زمانیکه بشکل طولانی مدت در فرانسه سکونت نداشته باشید.
    دولت دو سوم هزینه آموزش شما را متقبل می شود. مبلغی که شما باید بعنوان تعرفه ثبت نام بپردازید به این شرح خواهد بود :
    •    ۲۷۷۰ یورو برای مقطع کارشناسی
    •    ۳۷۷۰ یورو برای مقطع کارشناسی ارشد

    اگر در شروع سال تحصیلی ۲۰۱۹ دوره دکتری خود را آغاز می کنید، دولت کماکان بخش عمده هزینه های آموزش شما را بعهده می گیرد. تعرفه نام نویسی شما ۳۸۰ یورو خواهد بود. دانشجویان دکتری تبعه خارج از اتحادیه مشمول تعرفه های متفاوت نخواهند بود.

 

هزینه های زندگی در فرانسه


  • در هنگام اعزام دانشجو به فرانسه، یکی از دغدغه های دانشجویان هزینه های زندگی در فرانسه می باشد. هزینه های زندگی در شهرهای مختلف و برای اشخاص مختلف، متفاوت می باشد. لازم به ذکر است در صورت انجام کار دانشجویی، هزیه های اجازه و روزمره زندگی تامین می گردد. 
    برای دوره زبان با توجه به اینکه سطح زبان دانشجودر حدی نیست که بتواند آغاز به کار نماید ، بهتر است شهری با هزینه کمتر را انتخاب کرد .  
    هزینه های جاری در شهرهای مختلف تقریبا یکسان هست و تنها اجاره مسکن در شهرهای مختلف، متفاوت می باشد.
عنوان غذا قیمت به یورو

نان باگت

1.50

تخم مرغ (12 عدد)

2.75

سیب زمینی (2.5 کیلو)

2.49

یک بطری شیر

1.45

ماست (4 عدد)

1.15

برنج باسماتی ( 1 کیلو)

1.69

پیاز( 2 کیلو)

1.14

گوجه فرنگی( 1 کیلو)

1.49

گوشت ( 1 کیلو)

2.88

مرغ (2.5 کیلو)

6.27

پیتزا  آماده

1.94

چای

1.20

کافه

1.80

فست فود

10

رستوران

20-100

 

 

پیدا کردن مسکن در فرانسه و هزینه مسکن


مسکن در فرانسه، یکس از معضلات بزرگ دانشجویان خارجی و حتی خود فرانسوی ها می باشد. برای اجاره مسکن یا باید ضامن قرانسوی با فیش قوقی داشته باشید ، یا خود مشغول به کار باشید و فیش حقوقی داشته باشید و یا هزینه 5 ماه را جلوتر و همزمان پرداخت نمایید. بسیاری از داوطلبان از اجاره نامه های صوری جهت دریافت ویزا استفاده مینمایند که این امر مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد خواهد کرد. مشخص بودن محل سکونت متقاضی دارای اهمیت بسیاری می باشد زیرا که بدون داشتن آدرس پستی امکان بازکردن حساب بانکی ، دریافت بیمه درمانی ، دریافت کمک هزینه مسکن امکان پذیر نمی باشد. 
در فرانسه کلیه دانشجویان خارجی امکان دریافت کمک هزینه مسکن را دارند. دولت فرانسه بر اساس متراژ منزل، وضعیت تاهل، میزان حقوق دریافتی، از ماه دوم اقامت در فرانسه  کمک هزینه مسکن پرداخت می نماید
در فرانسه شیوه های مختلف اجاره منزل وجود دارد. 
اجاره استودیو یا اتاق از خوابگاه دولتی یا خصوصی که ماهیانه بسته به شهر از 250 تا 800 یورو می باشد. 
اجاره خانه یک اتاق خوابه که بسته به شهر از 450 یورو تا 1200 یورو می باشد. 
زندگی با خانواده های فرانسوی که در این حالت شخص اجاره بسیار کمی پرداخت می نماید و در بعضی مواقع سرویسی همچ.ن نگهداری از سالمند یا فرزند را انجام می دهد و اجاره پرداخت نمی کند. 

 

شرایط اخذ ویزای دانشجویی فرانسه 


جهت اخذ ویزای دانشجویی جهت مهاجرت به فرانسه دارا بودن شرایط زیر الزامی است:
1-    دارا بودن 18 سال سن 
2-    دارا بودن مدرک دیپلم (12 سال تحصیل)
3-    دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت
4-    دارا بودن معدل بالا 
5-    دانش کافی جهت زبان فرانسه : برای دوره زبان سطح B1 ، جهت دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی سطح B2-C1 در آزمون TEF/TCF 
6-    رزومه به زبان فرانسه
7-    انگیزه نامه به زبان فرانسه 
8-    ترجمه مدارک تحصیلی با مهر دادگستری و امور خارجه
9-    ترجمه ریز نمرات تحصیلی 
10-    دو عدد توصیه نامه علمی جهت مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
11-    مقاله علمی جهت دکتری
12-    چکیده کارشناسی ارشد 
13-    پروپوزال جهت دکتری

 

اخذ اقامت دائم و پاسپورت فرانسه از طریق تحصیل


پس از پایان هر مقطع تحصیلی در فرانسه. در صورت یافتن کار مرتبط با رشته، امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار وجود دارد. فارغ التحصیلان مقطع دکتری می توانند جهت دریافت ملیت فرانسه اقدام نمایند.

 

اشتراک گذاری:
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین کسی باشید که ما را با نظر خود در هر چه بهتر شدن یاری می کنید

جستجو

Admission for Spring

40% Off